Interese sau răutate – cum distrugi reputația unei firme?

Interese sau răutate - cum distrugi reputația?

Zilele trecute mi s-a întâmplat ceva straniu, a doua oară, repetând starea de acum trei săptămâni. De asemenea vin și cu o solicitare, poate la fel de ciudată, cel puțin pentru modul în care eu am acționat până acum.

După cum știu toți prietenii mei de pe Facebook (foarte mulți dintre ei și din realitate), nu le-am solicitat vreodată prin invitații pe FB, aprecieri la pagina de pe Facebook a firmei AME design sau să scrie recenzii pe Google, firmei mele.

Strategie corectă sau nu?

Am considerat că notorietatea firmei trebuie să crească organic, fără să impulsionez eu în mod agasant pe clienți să o facă sau prin reclamă plătită pe Google. Din punctul unora de vedere este o strategie greșită, eu doar nu am vrut să par agresiv printr-o astfel de publicitate. Singurele dăți prin care solicit aceste aprecieri au fost la sponsorizările evenimentului Salonul Fotografului Român. Dar și atunci, solicitările au avut smerenia lor.

Prima recenzie pe pagina Google a fost acum o lună de zile. De la un client care a considerat că merităm o recenzie de cinci stele, pentru faptul că a fost foarte mulțumit de noi. Evident că nu a fost singurul client pe care l-am mulțumit. Dar nu am solicitat vreodată vreunui client să ne facă o recenzie pe Google.

Primul șoc…

… a fost acum trei săptămâni când primesc pe e-mail, o a doua recenzie pe pagina Google a firmei mele. O stea! Ba chiar și un comentariu scurt și dur:

”Neserios!”

După ce mi-am revenit din șoc, îl sun pe colegul de la vânzări și-l întreb de numele cu care și-a semnat omul concluzia. M-am gândit că poate nu și-a scris numele real dar încerc. Nu găsim numele în baza de date. Reluăm toate comenzile cu măcar o lună înainte. Le analizăm pe toate și încercăm să găsim vreo disfuncție. Încercăm cu corespondența de pe e-mail sau din alte canale de comunicare.

Îi întreb pe băieții din schimburi. A sunat cineva și a fost vreo problemă de comunicare, de reclamație, de ceva acolo? Dar printre cei care au venit direct la sediu, să comande ceva, să ridice comenzi? Nimic? Am fi vrut să extindem perioada de căutare. Mă gândeam că cineva atât de supărat nu scrie o recenzie după o lună de zile sau mai mult, timp în care a tot fiert.

Al doilea șoc

Vine acum patru zile. Încă o (singură) stea. Și nu este una cum o primesc și se mândresc cu ea diverse personalități. Nu. Este o nouă stea care, împreună cu celelalte două recenzii făcute, duce la o medie de nici mai mult nici mai puțin de 2,3! Cu un alt mesaj, mult mai generos decât primul:

” Nu recomand. Am avut doar experiente neplacute cu ei. Se pierd in detalii si chichite.”

Repet căutările făcute la primul eveniment. Nimic. Ne bazăm și pe cuvintele cheie ”am avut doar experiențe neplăcute cu ei”. Avem un indiciu, deci ar fi un client care a apelat de mai multe ori la noi. Săpăm mai adânc, poate vorba aia, o fi înjurat copilul, o fi spus ceva. Nu, nimeni de la noi nu poate identifica un cel mai mic indiciu că vreun client ar fi putut fi nemulțumit.

Interese sau răutate?

Am lăsat naiv câte un mesaj răspuns la aceste două recenzii. O invitație de a da mai multe detalii, să identificăm situația. Poate este ceva ce am greșit noi, să remediem situația. Răspunsuri încă n-am primit dar nici nu cred că voi primi vreodată. Nici măcar dacă prin absurd ar fi reale. Dar dacă vorbim de interese sau răutate, nu știu ce pot face.

Aș vrea dacă vreun cititor are mai multe explicații despre ceea ce s-a întâmplat. Pot fi reale sau interese sau răutate din partea cuiva? De ce? Știu că întrebarea poate fi considerată naivă, ca și cel care o pune. Ce simplu ar fi în această situație să-i faci rău cuiva. Și ce greu este să-ți refaci imaginea, mai ales dacă ai doar câteva recenzii, pentru că nici nu ai avut vreo intenție să ai mai multe.

solicitare pentru cei care au beneficiat de serviciile AME design

Acum vine solicitarea aia ciudată de care vorbeam mai sus. Adresată tuturor celor care au avut vreodată parte de vreun serviciu de printare de mari dimensiuni și mari rezoluții din partea AME design. De vreun tablou, fie el de la Salonul Fotografului Român sau cu altă ocazie. De vreun print fotografic sau de o fotografie mare printată la noi.

Dacă considerați că reputația AME design trebuie restabilită, rog să-mi dați o recenzie pe profilul de companie AME design. Evident dacă ați fost mulțumit de serviciile noastre, chiar doresc o recenzie reală, sinceră. Nu vreau să ”compensez” o minciună cu un număr mai mare de alte minciuni, de sens contrar. Sigur că ține și de probabilitatea ca acest articol să fie citit de către clienții mei, dincolo de dorința lor de a-mi acorda o recenzie. Una corectă, ca din partea celor care a beneficiat de serviciile firmei AME design. Mulțumirile mele sunt mai mult decât imense.

Consider însă că-i tare nedrept să rămân cu o astfel de recenzie, total opusă politicii firmei noastre dar și a calității serviciilor pe care le oferim, prin această tehnologie de printare de vârf.

Rog să-mi dați o recenzie pe profilul de companie AME design.

5 Comments

  • Oricare variantă e posibilă.
    E bine că ați acționat acum.

  • Buna ziua
    Din pacate Google review are si parti proaste, asa cum le-ati descris aici in articol.
    Se pot indeparta sau sterge review-urile false urmand niste pasi nu tocmai simpli dar e posibil.
    Mai jos aveti linkuri pas cu pas.
    Mai mult, puteti trece la stadiul urmator, mai radical:
    trimiterea pe adresa de email a celor care au lasat review-uri false,
    a unei NOTIFICARI, oficiale, din partea departamentului JURIDIC al firmei, de preferat din partea unui avocat sau jurist care sa semneze aceasta notificare.
    Va pun mai jos un model de notificare pe care il puteti trimite
    Sper sa va ajute.
    Cu respect,
    Alexandru

    https://www.youtube.com/watch?v=FeplfGfvvHI

    https://whitespark.ca/blog/remove-fake-google-reviews/

    CONTINUT NOTIFICARE PE EMAIL:

    Destinatar:
    Nume: XXXXXXXXXXXXXXX
    Email: XXXXXXXXXXXXX

    Stimate dle XXXXXXXX,

    Va contactez in legatura postarile negative la adresa AME design
    Va aducem la cunostinta faptul ca actiunile dvs calomniatoare la adresa noastra incalca drepturile noastre prevazute la art 72-75 din Codul Civil, drept pentru care va punem in vedere sa retrageti de indata acele mesaje negative postate, in caz contrar ne vom adresa instantelor de judecata competente pentru remedierea situatiei, inclusiv formularea unei plangeri catre organele de cercetare penale.
    Actiunile dvs dauneaza imaginii noastre si ne cauzeaza daune financiare pe care nu vom ezita sa le recuperam de la dvs prin intermediul instantei.

    Cu respect,
    nume YYYYYY
    Consilier Juridic / avocat
    date de contact avocat / juridic

  • Mulțumesc mult pentru sugestie. Cu siguranță poate fi de folos celor care vor fi afectați masiv de aceste recenzii negative false.

    Din fericire, ca urmare a demersului pe care l-am făcut celor cu care am colaborat sau îmi știu exact activitatea și modul în care lucrez cu clienții, am acum 60 de recenzii cu 5 stele! Așadar cele două recenzii false sunt acum într-o minoritate mai mult decât nesemnificativă.

    Adăugând faptul că am scris acest articol, referindu-mă la acele două, le voi lăsa acolo în scop didactic. 🙂

    A fost o experiență interesantă, mi-aș fi dorit mai degrabă să știu de ce au fost făcute aceste recenzii și mai puțin cine a fost efectiv în spatele lor. De altfel nici nu cred că voi putea afla vreodată, adresele lor de e-mail pe care le-au lăsat oricum nu sunt reale.

    Mulțumesc încă o dată pentru sugestia făcută.

  • Ok , cu placere.
    Procedati cum credeti.
    Review-urile google sunt lasate de useri gmail
    Gmail este un cont care se genereaza DOAR DACA exista un numar de telefon valid / real care e folosit pt a confirma contul. Eu personal am 10 conturi gmail dar toate sunt legate la nr de tel. Deci emailurile folosite la review exista si au fost generate folositdu-se de nr de telefon reale..
    Procedati cum credeti, dar nu strica sa trimiteti notificarile pe email, dupa ce va consutati cu departamentul juridic.
    Mult succes,
    Alexandru

  • Este interesant faptul că una dintre recenzii a dispărut!!! Am raportat acum și pe cea rămasă, rămâne de văzut dacă cei de la Google reacționează.

    Chestia este că eu nu am acces la adresa de e-mail de pe care s-a trimis recenzia, nu o văd. Nu apare decât numele (care sigur este fals). Așadar nu am cum să trimit o notificare pe e-mail, cel mult este să răspund din nou la acea recenzie, să fac notificarea de care ați scris mai sus și pentru care vă mulțumesc din nou. Bănuiesc că mesajul meu va ajunge la persoana în cauză (contul în care s-a autentificat atunci când a scris recenzia.

    Oricum, fără să fi făcut ceva, problema este rezolvată pe jumătate. 🙂

    Să vedem cum reacționează Google la raportarea pe care am făcut-o.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Subscribe without commenting

Citește articolul precedent:
Invitație la vernisaj Salonul Fotografului Român ediția a VI-a

Asociația Artă și Imagine, organizație românească non-profit, vă adresează o invitație la vernisaj Salonul Fotografului...

Oameni buni, fundamentali buni

Motto: Se spune că odată, într-o pădure, izbucnise un incendiu devastator. O pasăre Colibri tot...

Invitație de înscriere la Salonul Fotografului Român ediția a VI-a

invitație de înscriere la Salonul Fotografului Român ediția a VI-a Vă adresez o invitație de...

Închide